Skoven 2026


Bøgen sprang ud d. 19 april, og lidt anderledes end den plejer dvs. stort set lidt over det hele. Men uanset hvad så er det jo den skønneste tid på året.

Klimaforandringer og biodiversitet er stadigvæk nogle store ord, som bliver brugt i flæng, men sådan er det jo nok.


På grund af flere storme og deres raseren, fortsætter jeg efter min treårsplan for afdrift af mine ældre sitkabevoksninger, og vi starter i et område længere mod nord/vest for Savværket til efteråret.


I området længst mod vest er der nu plantet sitka og lærk i bælter af 10 rækker af hver slags, og det skal nok blive rigtig flot. 

Der er oprillet og herefter skal planterne klare sig selv over for det ukrudt der må komme ( vi har indstillet meget af vores sprøjtebekæmpelse).

Vi bekæmper dog stadigvæk snudebillerne, når de dukker op.



Fortsættelse følger................















     






























    Oven over skyerne er himlen altid blå